מטבחים מעוצבים

הדילמה בבחירת מטבחים מעוצבים ידועה לכולנו. יש כל כך הרבה קולקציות וכל כך הרבה אפשרויות, ובניגוד לתחומים כמו אופנה, מוזיקה ומזון – זהו תחום אשר בכל בית יש את הנרטיב שלו, ואין באמת נוסחה המוגדרת כ- "נכונה". מה שכן, צריך להכיר כל חומר ייצור, ולדעת מהן תכונותיו העיצוביות. כך, למשל, ייתכן כי אם תלכו לחנות שיש שאינה מספקת מטבחים, תיווכחו שיש אבן יפהפייה בשם טרה קוטה כהה, או רזינה לבנה ובוהקת. עם אבנים כאלו לא היינו ממליצים לכם לבסס את המטבח שלכם. את הטרה קוטה לא תצליחו לצבוע בשל היותו סופח נוזלים חזק מדי, ואת הרזינה לא תצליחו לקבע לדופן המטבח כשהטמפרטורה במטבח תשתנה אפילו במעט.
 
מטבח כפרי
 
סוגי שיש מומלצים עבור מטבחים מעוצבים
 
מצאנו לנכון להמליץ לכם על שני סוגי שיש: טראסו אשר עמיד בפני כל מפגע, ממכות ועד נזקי אקלים, או גרניט אשר פגיעה מעט יותר למכות אך חסינה מאד מפני שינוי אקלים. מומלץ לרכוש גרניט אם הזמנתם עיצוב ייחודי אשר ניתן להפיקו רק מחומר זה: למשל גרניט מסוג פורצלן יכולה לחקות עץ ממש אחד לאחד, על אף שמדובר בשיש. במידה ובחרתם טראסו, סביר שהקרקע במטבח שלכם תהפוך להיות קרקע בלטות: יש לשים לב למרווח בין כל בלטה ולעיצוב האריחים בגוון ובצורה: מצד אחד יש לבחור את המשטח היפה בעיניכם, ומצד שני לדאוג לבצע התאמה עיצובית לתכולת הבית הקיימת כעת. בנושא זה, מטבחים לבנים קלאסיים מאוד דומים במבנה ובעיצוב.
 
התקני אחסון עבור מטבחים מעוצבים
 
ניתן לרכוש התקני אחסון בסגנון כפרי מעץ מלא, התקני אחסון מאלומיניום ואפילו מנירוסטה וזכוכית. במקרים רבים, גוף התקן האחסון יהיה עשוי מחומר שונה מהידית שלו: לדוגמה – ייתכן כי תמצאו ארון עץ עם פרזול מתכתי צבוע זהב או נחושת, או אפילו ארון עם פלטה משולבת עץ וזכוכית, כשידית עץ מוברגת על הזכוכית. חשוב לבחור בהתקני אחסון דקורטיביים ויפים העשויים מחומרים עמידים. במידה ותרכשו את הארונות והתקני האחסון שלכם בחנות מטבחים, ולא בחנות כללית למוצרי אחסון, מובטחת התאמה מלאה לצרכי המטבח כחדר עיבוד מזון, כמו גם עמידות ארוכת טווח שתשרת אתכם למשך שנים רבות ללא צורך להחליף את הארון שלכם במהרה.