וילונות מעוצבים לכל חדר בבית

בחירת קולקציית וילונות גלילה מעוצבים לכל חדר בית היא פעולה שמומלץ לכם לדעת כיצד לעשות לפני שאתם רוכשים בית. גם אם רכשתם כבר בית או שכרתם בית לטווח ארוך, מי כמוכם יודע כמה זה קשה לבחור וילונות. הדילמות לא מעטות: החל מסוגי חומרים ועד סוגי עיצובים – יש לא מעט סוגיות לפתור. במאמר הדרכה זה תוכלו לדעת בקלות מה יהיה ההתקן המנצח עבורכם בחלונות של כל החדרים.
 
תכנון מראה הווילון - בקווי מתאר ראשוניים
 
תיאור ראשוני שיל הווילון לא מצריך אתכם לדעת דבר בעיצוב וסוגי חומרים. בסך הכל – אתם מתבקשים להשיב על שאלות פשוטות למדי כמו: איזה וילון אתם רוצים? חלק/מחוספס/עם תפרים גלויים/וילון סרוג? שנית, יש לשקול אלו צבעים לשים בווילון שלכם: כהים, בהירים, לבן או תשלובת של השלושה? שלישית, יש לשקול מה יהיה ממד הווילון ביחס לחלון. יכסה בדיוק את החלון או יזלוג כלפי מטה ממנו (או כלפי מעלה, ואז – החלק התחתון יהיה בגובה של תחתית החלון).
 
וילונות
 
מימוש הבחירה אצל מעצב וילונות מקצועי
 
מעצב הווילונות המקצועי מועסק בחנות ווילונות. כשתגישו לו את תכנית המתאר שלכם הוא ודאי יספר לכם על ווילונות הצמר שלו, ווילונות הכותנה הצבעוניים שברשותו ולחילופין – ווילונות הפשתן. הוא גם יתהדר בווילונות המשי שידועים כווילונות חלקים ומעוטרים במיוחד. יחד עם כל המחמאות, הוא יהיה חייב לספר לכם על החסרונות של כל מוצר. כך, למשל, משי וצמר לא מומלצים כאשר הבית נמצא באזור לחות. הצמר פשוט יכול להיהרס, להתקמט או להיפרם. גם אם הווילון בתוך הבית ולא מחוצה לו – אקלים עם לחות יכול להזיק לו מאד. החיסרון של המשי הוא שהצבע שלו דוהה מהר יחסית באזורים שיש בהם לחות. גם כותנה לא תמיד תהיה כדאית אם זוהה תפר לא מלא או זוהתה הכלבה גסה מדי בין שני חוטי טקסטיל. רק עבודה טובה וגמורה במאת האחוזים תאפשר לכם לבחור וילון כותנה וגם ליהנות מהעיצוב שלו.
 
בחירת הווילון על סמך הידע שהנחיל המעצב
 
יש לבחור את הווילון על סמך אמות מידה עיצוביות וחומריות (תכונות החומר כפי שהוסברו בפרק הקודם). כך, תוכלו להבטיח שיש לכם בבית ווילון עמיד וחזק, ואינכם מסתכנים בדהיית צבע או בשחיקה מהירה של החומר עקב תנאי אקלים לא מתאימים.