סוגי מזרונים לחדרי נוער

מזרונים לחדרי נוער נראים, באופן כללי, כמוצר משלים למיטה, אך לרוב זה לא כך, אלא להיפך. זה חלק אינטגרלי מהמיטה. כאשר בוחרים מזרון לנוער בוחרים למעשה גם מיטה וחצי מתכווננת בשל כך שמדובר על מוצר אחיד. להלן סוגי התקני שינה הממחישים זאת היטב.
 
מיטה כפולה לנוער
 
המיטה הכפולה לנוער מכילה מזרונים מסוגים שונים רכים כקשים, ולא תמיד המזרון התחתון הוא כמו המזרון העליון. לרוב הוא מעט קשה יותר ופחות גמיש. כיום, במיטה כפולה מנגנון פתיחת המזרון מהיר יותר מבעבר, ומספיק ללחוץ על כפתור קפיצי או למשוך ידית תואמת על מנת שהמזרון ייצא מהמיטה ויתרומם למעלה. מתחת למזרון העליון נמצא גם ארגז מצעים שניתן להגיע אליו על ידי משיכת ידית אחרת.
 
מזרון אורטופדי
 
ספת נוער
 
ספות נוער פועלות באופן דומה למיטות נוער, אלא שבהן ניתן למצוא מזרון ומתחתיו ארגז קפיצים ללא האלמנט הכפול. משתמשים בספות נוער בעיקר עבור בני נוער שהוחלט לרכוש להם מיטות מתכווננות על מנת שיהיה להם התקן שינה נוסף בחדר במידה והם ירצו לארח חברים ומכרים.
 
מיטה מתכווננת
 
מיטה מתכווננת היא מיטת יחיד כשהיא עבור נוער, ומיטה בקונסטלציה של מיטה זוגית כאשר היא לזוג. בגרסה הזוגית שלה, אגב, יש חיבור מתכתי בין המזרונים אבל אין תלות שלהם אחד בשני. אם אחד המבוגרים התרומם, השניה נשארת לישון כרגיל. לענייננו, במיטה זוגית לנוער המכילה מזרון אחד, נהנה הבן שלכם ממגוון עשיר של פעולות כיוון מזרון: משענת למעלה, שטוחה או למטה, וכן משענת רגל שנעה באופן דומה, והכל נעשה באמצעות שלט רחוק ייעודי למיטה. גם במיטות מתכווננות המזרונים הם חלק מגוף המיטה.
 
בחירת המזרון
 
ראשית כל יש לבחור את סוג מיטת הנוער הנחוץ לכם, ולאחר מכן לנסות כמה שיותר דגמים של מזרונים. ככל שתנסו ותתעמקו יותר כך תגיעו למזרון שהכי מתאים לכם ביעילות ובקלות. חשוב מאד לנסות סוגים רבים של מזרונים מלטקס ועד קפיצים, מויסקו ג'ל ועד מזרוני פולימרים עד למציאת נוסחת השכיבה המושלמת מבחינתכם. חשוב להשקיע זמן רב ומחשבה רבה בבחירת המזרון: זה החלק החשוב ביותר במיטה שלכם, שכן הוא ולא אחר – שקובע את פרמטר הנוחות בה.